maandag 22 maart 2010

Geluk ontastbaar, of toch niet?

Een klavertje vier, een geluksmuntje, het cijfer 7, een kaarstje aansteken in de kerk. Allemaal voorbeelden van gelukssymbolen, maar waarom zijn juist deze het symbool en is bijvoorbeeld een roze fietsbel geen gelukssymbool? Geluk bestaat voor een deel uit het geloof erin. Mensen geloven dat een klavertje vier geluk brengt. Door deze positieve gedachten krijgt het klavertje een positieve uitstraling en is de kans op geluk al een klein stukje groter. De stroom van positieve energie is als het ware in gang gezet, door het geloven in iets.

Deze stroom moeten we niet onderschatten. Het zet een beweging in gang. Om dit uit te leggen zal ik een ander voorbeeld gebruiken. In de metro lach ik naar een wildvreemde. Als deze persoon mijn lach accepteert en teruglacht zal er iets met die persoon gebeuren. Hij of zij voelt even een momentje van geluk. De persoon gaat naar huis en zal dan eerder geneigd zijn, zijn kinderen en vrouw te omhelsen of een zoen te geven. Deze zullen zich op hun beurt weer gelukkiger voelen en dit doorgeven aan personen waarmee ze in contact komen. Het is als het ware een stoom of ketting van positieve energie die doorgegeven wordt. Ik noem die de ketting van geluk.

Dus lach vooral naar vreemden en ervaar hoe fijn het is een glimlach terug te krijgen, ookal ken je die persoon niet. Je voelt je gelukkiger!

1 opmerking:

  1. Hierbij lach ik naar jou!

    Je schrijft het zo mooi in je Profile:'Dit is waar mijn geluk is begonnen'
    Ik ben benieuwd naar wat er nog komen gaat....

    BeantwoordenVerwijderen